lördag 7 januari 2012

Snöskulpturer

Tjeeenixen!
Idag tänkte jag visa er hur man med hjälp av snö kan skapa olika figurer och former. Snögubbar och snölyktor är man väldigt less på att göra eftersom det har man typ gjort 100 gånger! Så här kommer ett tips på vad man kan göra med snön istället.



 Det här behöver du : målarfärg, en pensel, vatten, snö och varma kläder.


Jag har lärt mig av mina föräldrar att det inte är bra att frysa om rumpan så därför ska man också ha något att sitta på så de blir nöjda och inte behöver tjatar på en hela tiden!


Börja forma en snöklump till något. Jag valde att göra ett hjärta men man kan göra annat också. Om man vill sitta och pilera mycket så utmana er själva att göra en tomtegubbe! Det blir nog väldigt fint.

Börja måla! Ta inte för mycket vatten för då kommer det rinna väldigt mycket. Använd mycket färg och lite vatten. Vattnet får inte heller vara för varmt för då smälter din skulptur.

Klart!Sätt skulpturen utanför eran dörr så att alla gäster kan få se den.

Här kommer ett till tips ifall det är puder snö ute, använd lite varmt vatten så kommer du kunna arbeta med snön mycket enklare!
//Josefin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar